Corina IVAN psihoterapeut jungian

Puterea vindecătoare a Mudrelor – sănătate prin palmele tale – III

Continuăm prezentarea Mudrelor din medicina chineză cu Mudra Golului și Mudra Soarelui. Multe din bolile cu care se confruntă societatea contemporană, au la bază, conform tradițiilor orientale un dezechilibru energetic intern.Trăind stări repetate de oboseală și tensiune sau stres, resursele organismului se epuizează și împiedică circulația energiei vitale în organism. Viața sedentară și alimentația săracă în nutrienți sunt alți factori care produc dezechilibre. Epuizarea sau blocarea energiei care ar trebui să circule natural în corp conduce la o rezistență scăzută a sistemului imunitar și o vulnerabilitate crescută la bacterii, viruși și alte organisme. Mai departe, infecțiile generate, conduc uneori la tratamente agresive pentru corpul deja slăbit și se creează un cerc vicios întreținându-se reciproc.

Puterea vindecătoare a Mudrelor – sănătate prin palmele tale – II

Fiecare individ, are o structură fizică și psihică personală, peste aceasta adăugându-se condițiile de viață, felul în care a perceput aceste experiențe si felul în care s-a dezvoltat. Exercițiile care urmează previn sau ameliorează diferite afecțiuni, dar nu înlocuiesc tratamentele alopate cunoscute. Se pot practica oricând și oriunde, dat fiind complexitatea scăzută și lipsa unor alte ustensile în afara degetelor de la mâini, suficiente pentru Mudras.

Aceste articole își propun să aducă avantajele diversității metodelor alternative de îngrijire a sănătății. Fiecare loc din lume, fiecare cultură și tradiție, au modul propriu de a vedea lumea și propria înțelegere a omului, sănătății și vieții. Medicina chineză este un exemplu de a folosi natura și legile care o guvernează pentru a înțelege lumea interioară și interacțiunea cu viața. Pentru aceștia simptomele sunt dereglări ale circuitului energiei în organism.

Puterea vindecătoare a Mudrelor – sănătate prin palmele tale

Resurse de vindecare la îndemâna noastră În majoritatea religiilor, terapiilor alternative și a școlilor spirituale găsim ideea că cele cinci elemente ale Universului, foc, aer, eter, pământ și apă se regăsesc în corpul uman. Fiecare deget de la mână începând cu cel mare, corespunde elementelor în ordinea enumerată, potrivit lumii orientale. Degetul mare – Foc Arătătorul – Aer Mijlociul – Eter Inelarul – Pământ Degetul Mic – Apa